Stor flicka!

I torsdags så åkte jag och Ebba hem till pappa en snabbis när vi vaknat, var tvungen att tanka bilen. Sen snabbt i väg till BVC där vi mötte underbara pappa Emil. Väga, mäta och vaccination på Ebba. :( hon vägde 7,51 och hur lång hon var har jag redan glömt ;) jag gick sedan ut och Emil och Ebba stanna kvar för att få spruta. Jag tycker de är jätte jobbigt med sprutor på Ebba. Så Emil får ta den biten. Jag har inte problem med de i vanliga fall men när de gäller Ebba så är de inte okej.
Efter BVC blev de ett besök på mitt gamla jobb, Lbc. Dom var så glada och se Ebba igen och påpeka att de tog på tok för lång tid mellan gångerna jag var där.

Åkte sedan och köpte fika och sen hem och så kom Madde och ellie. Ellie och Ebba var helt galna i varandra. Pratade som bara den och Ebba skulle dra i henne. ;)
Prata även med mäklaren och hon skulle titta upp hur mycket man får bygga nytt där vi hittat vår tomt vi vill ha. Hon ringer tbx på måndag.
Sen va de mest mys för våran del. :) min nummerlapp till iformloppet kom oxå, ska springa se med Johanna och Jessica i slottskogen den 22 sept.

Igår tog Ebba sovmorgon till kl 9,30, strax efter de kom Karin med frukost baguette från Kinna finbageri. Vi åt och sen var de dags att städa. Karin tog hand om Ebba och jag dammsög och moppa golven. Sen kom Emil hem och vi åt kinamat. Karin åkte hem och jag Ebba och ketchup åkte och mötte upp pappa för att visa tomten vi vill ha. Han tyckte som vi, att den var perfekt! Sen hem igen och bara mysa. Tog en kvällspromenix med ketchup vid 9 tiden. Riktigt kallt ute va de då!

Idag ska vi på kalas hos mamma för Viktor och Matilda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0