Första vakna natten!

Idag vaknade vi vid 9,30. För inatt har Ebba varit en busig liten flicka!
Vi gick o la oss vid kl 1 igår, och kände att de luktade från ebbas säng, trodde hon hade bajsat. Så bytte blöjan på henne, de va inget bajs. Hon måste nog släppt en Fis precis innan ;) efter jag bytt blöjan trodde Ebba de var morgon. Hon var klarvaken och pratade som aldrig före. Jag gick lite med henne i hopp om att hon skulle somna om, men icke sa Nicke, hon trodde det var morgon. Jag la henne mellan oss så sjöng Emil för henne i hopp om att hon skulle bli trött. Inte de heller fungerade så hon låg snällt och jollra för sig själv mellan oss. Emil somna efter 30 min och jag låg o klappa mage. Men hon ville inte somna. Kl halv 4 gjorde jag mitt sista försök genom att amma henne till söms och de fungerade! Men fy så trött jag var! Tycker synd om de mammor som har de så jämt, detta var första natten hon var vaken på nästan 5 månader, och hon gnällde inte en enda gång, bara låg och pratade. Jag halvsov jämte men inte så lätt att somna helt när hon rullar till mage hela tiden och så får hon inte sova ;)

Idag åkte vi till skene marten och vände i princip. Jag fick iaf min majskolv. Köpte med oss snutzlar från herr ober och åt hemma. Sen titta vi på en film, älska mig igen, fy vilken bra film! och sedan gick vi ut och gick.
När vi kom hem gjorde vi världens godaste Philadelphia mackor! Så goda! Rostat bröd, Philadelphia ost, lök, tomat och källarrökt skinka! Super gott!

Ebba har varit konstig idag med maten, från kl 9,30 i morse till 7 ikväll åt hon bara 70 ml ersättning! Hon har inte vart gnällig eller så men vägrat äta! Försökt ge henne flera gånger!! Ammade henne sen för så lite är ju inte bra att hon äter! Sen åt hon 100 ml innan hon skulle sova. Kan de vara tänder som spökar? Någon annan med detta problem???

I morgon ska vi på bio i gbg och äta gott! Ebba får vara hos farmor! Men bara över kvällen sen får hon komma hem igen! ;) ska även till skene maten i morgon med för lite längre titt!


Kommentarer
Postat av: Karin

Älskade söta Ebba. Längtar tills i morgon när jag ska passa henne ;)

2012-09-08 @ 23:32:55
Postat av: Annie

Vilken tur att du har blogg nu när du inte har fb =)

Svar: Jaa, jag vet! :)
Alexandra Jansson

2012-09-10 @ 18:20:45
URL: http://hallonflikka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0