En ÄLG i vår skog!

Idag har vi inte gjort mycket alls... Emil kände sig sjuk. Va meningen att vi skulle åkt iväg och titta på tomter idag, men Emil orkade inte. Tog med mig Ebba och åkte till Barnkammaren och köpte nya falsk nappar till Ebba. Sen gick vi till Apoteket och hämta ut medicin till Emil. Åkte sedan och lämnade 5 påsar med kläder till erikshjälpen och sedan vidare till Willys! Handlade och åkte sedan hem. På vägen hem så slängde jag på filmerna från lovefilm på lådan med ;) smidigt med hyrbutik på nätet rakt ner i lådan.

Hemma så började jag laga mat och Karin ringde och fråga om hon kunde lämna ebbas 5 månader presenter. För idag är hon 5 månader! Faaan va tiden går fort!
Frågade om hon ville ha mat med och de ville hon. Prövade nytt recept, sesamkyckling med ris. Helt ok men fan så stark! Efterrätt blev äpplepaj med vit choklad och mandelspån med vaniljvisp. Mumsigt gott!

Ebba fick en tjock jacka, tjocka vantar, mössa och "My first phto album". Ebba tackar sim farmor så jätte mycket!

Sen åkte Karin hem och Emil kände sig bättre så vi gick en promenad i skogen då jag plötsligt grips av panik och börjar hoppa på stället! 2 älgar springer ut framför oss, ca 50 metet bort! Jag som är livrädd! Vände fort och gick med panik dör ifrån! Tyr Emil var med annars hade jag dött! Så nu ska jag aldrig mer gå i skogen hos oss! Jag som brukar jogga där! Perfekt spår på 5 km. Bajs oxå!

I morgon ska Emil jobba och jag leka med svärmor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0