Kalas

Var ju som sagt på kalas idag hos mormor och morfar.
Dom bjöd på kycklinggryta och äpplekaka till efterrätt. Supergott. Åkte sedan till pappa och pratade lite om en sak Emil och han ska göra i morgon. Hämtade lite diesel till min bil oxå :)

När vi kom hem dammsög och torkade Emil golven medans Ebba fick kyckling och rotfrukter.
Jag har alltid vart emot att ge burk mat till små. Var helt säker på att jag aldrig skulle fe Ebba de. Men nu när tiden inte räcker till så har hon fått de, kände mig som en kass mamma först, att jag gav henne onyttig mat. Men alla andra gör ju de och deras barn mår ju bra. Så hon får nog äta de ett bra tag till. ;)

Nu står jag och gör världens godaste mat. Köttbullepytt! Super?!!!

Imorgon blir de flyttstädning på jobbet och sen hem på ett möte med Emil. :)


Kommentarer
Postat av: 22årig fru, egenföretagare och trebarns mamma

Jag tror inte att det är dålig mat. Menar det är inget farligt osv. Däremot ger jag Kiara egen mat hemma men när vi är iväg så har jag burkmat såklart. Gjort samma med pojkarna och det har funkat kanon :)

2012-11-19 @ 07:29:37
URL: http://lindaglansins.blogg.se
Postat av: 22årig fru, egenföretagare och trebarns mamma

Sen är sån burkmat jätte äckligt tycker jag, haha. Barnen kanske gillar det men jag tänker bara att jag själv inte skulle vilja äta de :p Men pojkarna fick burkmat när vi var iväg tills dom var lite över året. Men vafan, bra att det finns :)

2012-11-19 @ 07:34:56
URL: http://lindaglansins.blogg.se
Postat av: cindy Thörnros

alla andra? jag lagar Melanies mat och fryser in i portioner.. Tycker att barnmat på burk smakar skit, o vill veta vad melanie får i sig.. dock köper vi ofta fruktpurér i burkar.. Men vanlig mat får hon sånt som jag lagar! sen kan jag tänka mig att det är lättare med burkmat när man är iväg, men har inte vågat ge henne sån mat än.

2012-11-23 @ 12:16:39
URL: http://ciidus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0