Sötnosar

I torsdags var vi på BVC och mätte och vägde lilla Ebba. Hon väger nu 4840 g och är 56 lång. Hon har växt 4 cm sen hon föddes och gått upp ca 400g. Våran stora tjej!
Efter BVC lämnade jag Ebba hos farmor Karin och så åkte jag hem och hämta ketchup. Ebba fick en jättesöt mössa/hatt av henne :) och ett par thigts.
Sen gick vi till Kinna och åt på skrädderiet och gick till barnvagnsaffären. Ena hjulet vobblar väldigt mycket så fick beställt ett nytt hjul.
Sen åkte vi och lämna min bil hos mamma för hon skulle låna den. Sen åt vi pannkakor så kom Emil och åt med oss oxå :)

Igår kom mamma så åt vi god frukost och gick en tur i skogen :) Ebba fick sitta i bärselet hos mamma. :) hon var nöjd hela vägen och sov så gott :) Körde hem mamma efter de så jag fick tbx min bil.
Sen var de iväg och äta hos Karin som varje fredag.

När vi kom hem så prövade vi flaskan å Ebba. De gick toppen :) hon tog den med en gång , jag pumpade mjölk till henne bara för att se så hon tar den så Emil ska kunna vara själv med henne lite längre stunder om de behövs :)
Inatt körde jag pappa och hans kompis som var på hotellet. Men han blev utkastad så fick hämta han halv2 och köra hem hans kompis oxå. Var hemma igen vid 3 tiden. R dom skulle ha mat och så på vägen hem. Ebba och Emil var hemma :)

Nu sitter vi i soffan och myser lite :) Emil vakna nyss, Ebba sover på han :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0