Helgen i sin helhet.

Fredags åt vi som vanligt hos Karin, blev ungsbakad korv med potatismos! Mumma.
Jag var så sugen på potatismos och lingsonsylt, så fick äta lingsonsylt till, inte någon jättebra kombo, men de gick!

Sen åkte vi till mamma och pappa, för vi skulle ta massa kort på Viktor som han skulle ha till sin blogg. Vi Passa på att ta med våran nya videokamera som vi inte använt utomhus än, så de fick bli prov på hur bra de blev :) Blev jättefina filmer blev de. Han blev glad för att vi kunde hjälpa till att ta korten. Tog på två av hans hästar, Nappe och Nisse. För den tredje ska vi på torsdag med och hoppträna då ska jag ta med mig kameran då med så vi får lite bilder på han!
Sen hjälpte vi pappa med att sätta ut lite annonser på blocket, Och sen åkte vi hem och Emil ställde sig och slipa klart Ebiisbebbis rum och jag slappa på soffan. Sen efter han slipat så var de bara damsuga rummet och foga alla lister så det var klart för att måla i Lördags. Kände mig lite taskig. Men han ville inte ha någon hjälp. =) 

Lördagen vaknade vi vid 9 tiden och det var strålande sol, var ute på en liten längre promenad med hunden och så vi bestämde oss för att grilla! Emil gick upp och grundmålade Ebbis rum. Jag åkte och köpte en grill och mat att grilla på den och hämtade Annie som skulle vara med oss. Sen kom Ronald, våran granne över och så grillade vi världens godaste mat! Det var första grillningen på detta året. =)
Sen efter griollningen åkte jag och släppte av Annie vid bussen och sen var det dags för melodifestivalen hemma hos Ronald och Cathrin. Tog med oss chips och dipp över med =) Mumma... Sen var det hem och sova! :) 

Söndagen vakna vi vid halv 11, åt frukost och åkte och hämtade Emil bil som stått hos Karin över helgen... Köpte även glass för jag var så sjukt sugen på chokladglass. =)
Hade jätteont i magen precis under bröstet, så la mig på soffan med min bytta glass och min underbara pojkvän och tittade på morden i Sandhamn. Karin kom och gick ut med lilla Ketchup, så snäll är hon! 
Sen så åkte vi till pappa för att hämta en ny roller som Emil skulle måla den riktiga färgen i Ebbas rum med, för den vi hade och grundmåla med sög. Hämtade även skickerifärg så vi kan måla listerna och skötbordet vi hämtade i Fredags hos Madde. 
Sen så bytte jag och Viktor kamera så han fick våran lilla kamera och vi fick hans Nikon, eftersom att vi ska ha bebis oc vill ha en liten bättre kamera så tänkte vi köpa en egen systemkamera, men Viktor ville inte ha sin systemkamera så vi gjorde ett byte. =) Men vi har ju inte bytt helt som ni förstår, men vi har hans och han har vår. Perfekt! =)
Åkte hem och Emil började måla den vita färgen som ska vara i Ebbis rum, jag la mig på soffan och hade ont. Emil är så snäll och duktig som inte vill ha någon hjälp. =) 



Idag har min tavla kommit som jag beställt som en ölverraskning till Emil som vi ska ha i hallen, de är de kortet nedanför som jag har förstorat upp och beställt som en tavla. =) 
Nu ska jag till MVC och efter de ska jag och Karin äta lunch. 
KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0