Spjälsäng...

Vi var helt inne på att vi skulle köpa en Bed side Crib som spjälsäng och ha de första månaderna tills hon ska sova i eget rum. Vi hade tänkt att hon skulle ligga med oss de första, men ändå i egen säng. Därför tyckte vi att den sån säng var bra. Vi satt och skulle betälla den nu för ett tag sedan, men så tittade vi lite på måtten och då var våran säng för låg för att den skulle kunna funka till våran säng. Ochj lite onödigt att köpa en säng för mer än 2000 kr som man måste kapa av benen på för att den ska funka. Så vi fick snabbt tänka om.
Nu har vi bestämt oss för att hon ska få sova i våran säng de första, För vad jag har förstått vill många föräldrar ha dom nära de första månaderna så att man ser att hon andas och liknande. Jag har ju inte bebisen än, men vad jag har läst mig till kommer hon hamla i min säng även om jag har bestämt mig för att hon inte ska de :)
Så vi bestämde att vi ska möblera om i sovrummet så att sängen står mot en vägg så hon kan ligga innerst, kommer nog vara lite jobbigt att få kliva över Emil eller gå ner vid fötterna för att byta blöja om natten. Men tror de ger sig när hon väl kommer ut vad som händer och så.
Så jag och Karin ska i morgon upp och köpa en vanlig spjälsäng och lite tillbehör i morgon i Borås. Jag och Emil har hittat en vi tyckte var fin så vi vet vilken vi ska köpa. Så får hon en vanlig spjälsäng och sova i när hon inte sover i barnvagnen. Så har jag tänkt nu, men jag hinner nog ändra mig när Ebbisbebbis har kommit.
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0