Skönt att vara lite ledig...

Jag ska inte jobba mer denna veckan nu, vi får se hur det är nästa vecka, om de är bättre eller sämte med min lilla bebismage.
Igår var svärmor här och vi gjorde lite god mat, Panerade kotletter, friterade pommes, bearnesesås och god sallad till. Så blev det kladdkaka till efterrätt, det var gott. Sen höll jag på att skratta ihjäl mig, jag vet inte varför, men fick en skratt attack när jag låg på golvet :D Så kan de gå. :)
Idag ska jag försöka få gjort lite saker som bara har legat och skulle vara gjorda för läånge sedan.
har ringt Toveks och beställt tid till att koppla bort min Airbag fram. kostar satan 1200 kr, det är ju dyrt som fasiken. Men vill helldre ha lilla bebisen fram än att sätta hene bak och inte ha någon aning om vad hon har för sig. Fick mig en tankeställare att jag kanske ska sno Emils bil istället, för den kan man koppla ut själv, men så kom jag på att då får jag inte med mig hunden om jag ska någonstans, för hans hundbur går inte in i Emils bil. Så jag får la fixa min bil istället. Måste fixa en ny hundbur till min bil, för den buren vi har nu, den är för bred, så barnvagn går inte in i bagaget, och det kan ju vara en fördel att få med sig den om man ska någonstans. Hur gör folk som har både hund och barn? Hur får dom plats med allt?
Sen har jag ringt trygg hansa för att jag har min Vänta barn försäkring hos dom, när jag riger dit och ska anmäla att jag legat på sjukhus så täcker inte de saker som händer innan barnet är fött. Och då undrar jag varför vi har betalat 1500 kr på en försäkring som heter Vänta barn, näör den inte täcker saker som sker när man väntar sitt barn? Sen ska jag behöva teckna en ny försökring på barnet när de är ute ur magen, och då ska den försökriingen tecka allt som händer utanför magen. Jag fattar inte. Så jag satte Svärm,or på att ringa och fråga varför dom rekomenderade denna försäkringen till mig nu innan barnet är fött. Blir galen på denna försäkringsvärlden...
Sen ska jag även skicka ett mejl till min kontakt på Folksam, angående älgolyckan 2009, jag har regelbunden kontakt med dom, för att se vad som händer och hur saker och ting utvecklas... Tycker det är skumt att dom inte kan komma på en lösning för mig, för nu är det snart 3 år sedan och dom har inte kommi fram till något beslut...
Sen slutligen så pratade jag med försäkringskassan igår om min föräldrarledighet. Jag har ju haft 4 olika arbetsgivare, nu har jag den som ger mig minst lön så att säga. Och då går dom på den lönen, Så hade jag stått kvar med den lönen från LBC, som var hyfsad bra, så hade jag fått den ersättningen, men de sa dom inte när jag pratade med dom . Jag fattar inget så jag bad svärmor ringa dit senare med. Tur jag har henne så hon kan reda ut min problem... Det är ju rena djunglen med försäkringskassan...
Här om dagen var Karin och tittade hur de gick med våran barnvagn som vi beställt, Vi har beställt den på barnkammaren i Kinna. Hon som jobbar där är ju bara så trevlig! Den skulle komma i mitten av Mars. Vi fick lite presenter av Karin när hon varit där med, ett par byxor, två body, en mössa. Ett barnvagnstäcke och en barnvagnskudde och lakan till barnvagnen med tummen på :) Så söta var dom!
Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0