P3 Guld!

Inatt har jag sovit som en princessa. Drömt om hur min mage bara livit större oh större, kom inte ut ur sängen tillslut, så det var skönt och vakna och känna att man kunde komma ur sängen. Det tråkiga är att om jag ska ur sängen måste jag rulla ur, annars kommer jag ingen vart ;) De är även jobbigt att ta på sig skor och sockar på fötterna. Det kan ta flera minuter om inte Emil hjälper mig, och han är ju oftast på jobbet så det är något man får klara själv. Flera stycken säger att jag är väldigt stor för att bara vara i vecka 30. Men när vi var och gjorde 3D ultraljudet mätte hon min bebis och uppskattade henne till 1200 g, lite över medel. Jag hoppas verkligen inte att hon är en jätteklump när hon kommer ut, just för att jag har fått för mig att det gör ondare o föda en jättebebis än en liten. Men de vet jag ju inte.Och bara hon kommer hel och frisk så är vi nöjda.! Nu väger jag hur mycket som helst vägen 82 kg nu, vilket jag aldrig har varit i närheten av förute, jag har ju inte ens vägt över 70 kg förut. I början av min graviditet vägde jag 65 kg ca. Så jag har gjort en rejäl viktökning. Stackars mina små fossingar som ska bära upp hela min kropp, inte konstigt att dom håller på att brinna upp varje kväll....

Nu sitter jag med en kopp te och har nyss ätit två äpplen och en risifrutti. Väntar på att Emil ska vakna, jag har nog aldrig varit uppe före han innan, det har nog aldrig hänt förut. Men han har haft en jobbig vecka så han kan behöva sova lite. När han vaknar ska vi göra philadelphia mackor, Världens godaste mackor! Först rostar man bröd. Lägger på philadelphiaost i tjockt lager, tomat, lök och källarrökt skinka, sen äter man! :D Det finns inget godare än dom mackorna, Så nu väntar jag bara på att han ska vakna!

Sen ska vi åka och lämna Ketchup hos mamma, han ska sova där inatt för ikväll ska i på P3 guld galan och mysa!
Vi hade beställt dessa biljetter för länge sedan och vi beställde sittplats, eftersom jag är gravid och folk knuffas och mina ben knappast orkar stå så länge så valde vi att vi skulle ha sittplats. När vi skulle skriva ut biljetterna hade vi helt plötsligt fått ståplats, både jag och Emil var helt säkra på att vi beställt sittplats. Emils mamma ringer till ticnet och säger att de blivit fel, men dom kan inte göra något eftersom att det är fullbokat. Då blev både jag och Emil sura så vi sa att vi skulle skita i att gå istället. Men sen så fixade Emils mamma så att vi fick sittplats istället, hon ringde ett företag som hade sittplatsbiljetter och bytte dom mot våra. Tack snälla karin för de! 
Så idag ska vi lyssna på bra musik och bara vara med varandra! 

Men först måste jag nog städa, för de har jag velat göra sen igår, men jag fastnade vid datorn, och de är riktigt snuskigt här inne på golven. Vi städar jätteofta tycker jag men ändå blir de lika sketet, tror våran kärla lilla hund bidrar till de lite...
Ingen som är intresserad av att köpa min brors maxade D-ponny som är bild på nedan? 
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=572692

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du behöver nog inte va så orolig att det blir en jätte baby de trodde jag oxå när jag va på emma ultraljud i vecka 27 så låg novalee ca5-7% över normal i vikt å längd å upp till 12% sa hon när jag fråga så är det ingen fara då det räknas som normalt allt över 12-15 % så börjar vikten bli över normal å de kan ändra sig fort då dom växer olika mkt varje vecka hur ligger du till på magmåttet annars, ligger du på normal strecket eller över jag jobba ju så mkt under dom sista månaderna så jag fick nog inte i mig det jag skulle dock va mina värden hela tiden bra har inte änns behövt äta järn tabletter så men alla kroppar e ju olika

2012-01-21 @ 14:20:32
URL: http://mammatnovalee.blogg.se/
Postat av: ida

Både Teo och Olle var ju stora och det var inte så farligt :) Inte för att jag vet om det gör ondare än en liten men ut kom dom iaf och så ont gjorde de inte heller :)

2012-01-25 @ 15:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0