8 Veckor kvar till BF

I Lördags så köre jag och Emil pappa till Borås, vid 10 tiden. Sen åkte vi hem och myste lite, och sen gick vi o la oss, jag var skittrött, och Emil med. Ställde klockan på halv 2 och när den ringde var de bara så fint o ta på sig och åka in till Borås för att hämta pappa och hans kompis och köra hem dom.
När jag åkte hem sen så krånglade bommarna till järnvägen i Kinna. Stod där 15-20 min, och folk bakom kom o fråga mig vad som hände, och hur fan ska jag veta svara jag. Var skittrött och ville bara komma hem. Jag var hemma igen vid kvart över 3, och så däcka jag i sängen Jämte min älskling.

Söndagen åkte vi till Ullared för att inhandla lite behövande saker till bebisen. Köpte lite sockar, tvättlappar, och sådant som är bra att ha sen när hon kommer. Letade även efter ett bärsele och en babysitter. Men hittade inget som var fint. Så babysittern ska vi handla i helgen på barnvagnscentralen och bärselet har vi skiat efter, Blev en Babybjörn senergy eller va den heter., Den är iaf bra för min rygg, och så är den fin med. :) Vi fick bärselet av snälla svärmor! :) Hon är så snäll hon! 
På ullared köpte jag även en tröja som min mage får plats i. Det varpå tiden, är trött på att trycka i magen i små tröjor så det ser ut som att dom spricer när som. Så det fick bli en tröja till mig. Gick runt på mammaavdelningen, damavdelningen och stora storlekaravdelninge, men hittade inget som var bra att jobba i, så gick till herr och hittade en tröja! Billig var den med, bara 99 kr! :D 

Igår jobbade jag 12-18, Det är skönt att ha något att göra på dagarna! Ska jobba hela februari ut om de funkar, sen ska jag vara hemma en månad innan bebis kommer. Idag är de bara 8 veckor kvar tills hon kommer. Allt är snart fixat och inköpt, så allt känns under kontroll. Ska bli så mysigt att ha en till här hemma och tänka på. Det är skönt att hon är beräknad runt påsk, för då kan Emil vara hemma med oss i 3 veckor istället för 2. :)

Nu så ska ja upp o ta på mig och sen vet jag inte vad jag ska göra till klockan 11, då jag ska bege mig till jobbet. Men jag hittar nog på något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0