Förberedelse till Sälen.

Igår åkte vi till Emils mormor och hade lite julklapps utdelning eftersom vi inte kommer vara hemma över jul så åkte vi dit. Karin följde oxå med.
Ebba fick en gosig stor nalle av sin gammelfarmor och en liten försmak pippitröja av farmor Karin.
Jag och Emil fick lakan. Vi sover bara i lakan från hemtex, dom är så otroligt sköna så de finns inte!!! Och vi fick ett par till från hemtex men ett par special vävda sjukt fina!!! Och jätte Goa! Längtar tills vi får använda dom! Hänger på tork nu så ska ta med dom till Sälen. Efter vi vart där så åkte vi hem till oss och Karin köpte med sig pizza.

Sen kom mamma och mina minsta syskon så skulle vi planera inför Sälen. Planerade matlista och vad som behövdes handlas innan och så. Vi vägde mellan åka på kvällen så barnen sov eller på dagen. Men skulle vi åka på kvällen så skulle inte mamma eller Emil köra för dom suger på att köra i mörkret och jag och sebbe vill inte köra hela vägen själva så de fick bli att vi åker över dagen. Hoppas de går bra! Tar ca 7 timmar upp och vi har räknat med 10 timmar för paus och Ebba kommer nog inte vilja sitta så länge. Så vi stressar inte upp utan stannar ofta och tar de lugnt.

Vi har beställt skidor och snowboard som kommer levereras till stugan. Jag har ju eget men ingen annan. Köpte en hjälm nyss med.
Måste typ valla min bräda innan vi åker eller där för Emil körde på en sten med den när han lånade den i hästhagen när han skulle öva. Haha!

Längtar tills söndag för då åker vi :)
På lördagen ska djur lämnas och sen på julmiddag hos pappa och öppna julklappar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0