Helsingborg

Igår Efter vi vaknat gick vi ut på promenad till stranden, solen tittade äntligen fram! Det är så skönt att vara i stugan och mysfaktorn är hög! Synd att min kära sambo hatar att inte vara hemma, så vi stannar nog inte tills på måndag kan jag gissa. Han är såååå hemmakär så de finns inte.

Vid kl 1 igår satte vi oss i bilen och styrde mot Helsingborg. En snabbis in på systemet och tanka innan. Emil korkade upp på vägen så lilla jag fick köra, men han lovade att han skulle köra tbx idag. Vi var framme vid 3, parkerade på hotellet, gick in och fick vårt rum, sprang en snabbis till Åhléns och Gina tricot och sen upp och duscha och göra ordning oss för kvällen.

Vi tänkte vi skulle hunnit med att gå till någon fin restaurang innan vi skulle åka på Winnerbäck. Men de hann vi inte så fick bli några burgare från donken ist.

Tog bussen som var helt smockas med folk till Sofiero slott. Gud så mysigt de var där!! När vi kom in va de en jättestor gräsmatta där folk hade Brett ut picknick filtar och åt picknick. Vi köpte 2öl till Emil och ett glas vin och cider till mig så gick vi och satte oss. Fick plats ganskA långt fram med bra utsikt. Skulle man stå allra längst fram fick man inte dricka så vi satte oss längst fram där man fick dricka. Jag sprang och hyrde två trädgårdsstolar vi satte oss på sen var de dags för förbandet som var Anna Järvinen. Vem är de ställde jag frågan och kände bara igen en låt från henne...

Blev lite kallt efter en stund, så gick och köpte oss två fina LW tröjor som kostade skjortan, 1200 kr! Lite väl dyrt men fy satan så skön, har fått nog en ny favvo tröja. :)

Sen när de var dags för LW ställde sig alla upp från sina små picknickar och fy fan va bra de var! Fick gåshud i hela kroppen! Att de kan vara så mycke folk som lyssnar på han! Det bar helt smockat och hela publikhavet sjöng med! Vilken lycka alltså!

Det var de bästa jag gjort på länge, när vi gick därifrån hade både jag och Emil stort smile på läpparna! Tog bussen tbx som vägrade köra för att folk inte betalat så stoppade upp hela trafiken i ca 10 min! Det var helt kaos kan jag lova! Som tur var så fick vi sittplats och hon körde tillslut, då applåderade hela bussen och då stanna hon en kort stund igen.

Emils kompis Jackzon mötte upp oss och vi gick ut för att drick lite öl och prata strunt. Trevligt var de allt :) När vi kom hem igen beställde vi room service för vi var vröl hungriga!

Nu ligger jag i sängen på hotellet och väntar på Emil ska vakna. Gick nr själv och åt frukost. Ville inte väcka han, men togmed två stora tallrikar med mat till han så han får äta när han vaknar. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0