Ebba sjuk med 40,3 i feber :(

Hej! 
Inte skrivit på ett tag nu då jag inte haft varken lust, tid eller ork. Har hänt lite saker sedan sist. I veckan har jag vart med Johanna på Jollyrooms lager i Mölndal och beställt en barnstol till hennes barn. Jag skulle köpt en fårpläd till Ebbas vagn, men dom hade ingen som passade just vagn.  Så jag beställer en hos Christina på Barnkammaren. Hon måste älska oss, för vi köper de mesta där, tycker hon är så trevlig och go. 

Vi har bytt till sittdelen på Ebbas vagn nu. Men har kvar liggdelen när hon ska sova. Så mycket lättare att gå ut med hennne  när hon inte blir vrålförbannad för att hon inte ser något och måste ligga ner. Så jag och Karin tog en promenad och de fungerade jättebra att både sova och titta i den nya delen. 

I fredags skulle vi äta 3 rätters hos pappa, med Förrätt kräftor, huvudrätt grillat med hemmagjorda friterade klyftpotatis, sallad och god sås och Marängswich till efterrätt. Men efter vi ätit kräftor så vaknade Ebba och va varm som en ugn. Tog tempen på henne och hon hade 39,4. Hon va supergnällig så vi ringde 1177 och dom sa att vi skulle ge henne alvedon och mata henne extra och ringa tbx i morgon om febren fortfarande var kvar. Vi åkte hem med en gång då vi tyckte hon behövde lugn och ro. Gav henne Alvedon och gick o la oss och sov. Ammade ofta under natten. På morgonen va febren lika hög så vi ringde igen och åkte in till Sjikhuset för kontroll. Dom hittade inget även fast dom gick igenom hela henne, titta halsen, tog halsprov, urinprov, blodprov och kände igenom henne. så vi fick åka hem igen efter ca 2 timmar på sjukhuset, så vi skulle ge alvedon bara sa dom. på kvällen og vi tempern igen och då va den 40,3, Med alvedon i kroppen. Herregud tänkte vi och ringde snabbt 1177. Dom sa barta att vi skulle ammas henne 1 gång i timmen under natten och hålla koll på febren så den inte gick över 41. Så har haft koll på henne under natten, och henes feber gick ner som tur var. Nu har hon bara 38,4. Skönt att de håller på att försvinna. 

Idag har vi städat, bakat kladdkaka och myst med Svärmor. Snart ska jag, Emil, Ebba och Ketchup på promenad. 


I morgon om Ebbas feber inte är kvar ska jag och Emil på bio och mysa. ! 
Idag har jag även tagit bort min Fb, sitter på tok för mycket på den så stängde ner kontot ett tag. Emil gjorde de samma... Så nu kan jag helt och fullt koncentrera mig på min familj! :)



Ebba har börjat suga på tårna, men fick så klart inte med de på bilden föär hon slutade så fort jag fick upp kameran. 



Här är sittdelen. Ska ha en fårpläd i så ser de lite mysigare och mer ombonat ut.



La i min gamla fårpläd så långe. Ebba godkänner vagnen med ett smile.



Elliott och Ebba när vi äter Pizza.



Jag och Johanna på väg hem från Jollyroom.



Hos pappa och äter Kräftor. 



Ketchup snodde ebbas babygym.



Somande gott i mammas knä igår.



Sjuk liten flicka fick sova naken då hon va så varm.



Min underbara Famij!



Kladdkaka med dumle, de godaste som finns!



Idag har Ebba tränat på att sitta, hon håller balansen toppenbra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0