Stackars lilla katten Selma.

I går morse väckte Selma mig 4.30, så jag gick upp och släppte ut henne. När Emil gick upp en halvtimme efter och släppte in henne kunde hon inte gå på sitt ena ben. Hon har haft lite problem med de benet innan, men då har de bara varit en stukning. Och i somras blev hon biten i de benet av något hemskt djur, men efter antibiotika hos doktorn har de varit som vanligt med hennes ben. 

Men så kunde hon ingte gå iaf. Så Emil lyfte upp henne till skötbordet, där hon älskar att ligga och gav henne sin frukost där, Sen åkte han till jobbet.
När jag gick upp, efter 9 tiden så hittade jag henne ingenstans, letade verligen överallt, till och med i tvättmaskinen. Men hittade henne i kattlådan efter mycket om och men. Där låg hon helt utslagen så jag ringde till veterinären. Fick en tid vid halv 12 så bad Karin åka med mig till Blå stjärnan i Borås.
Så fick vi lämna Selma där för dom skulle röntga och sådant. Så ringde dom på eftermiddagen och sa att det var värre än dom trott. Så då hade hon brutit ett ben, sträckte en muskel och dragit något ur led. Så hon skulle oppereras om vi ville de. Skulle kosta 35000 sammalnagt ca. Så tur att hon har försäkring. Men hon är bara försäkrad till 25,000 och 15 % i rörlig självrisk, så vi får betala resten av pengarna. Men Katten Selma står oss så varmt om hjärtat så det är hon värld.
Hon oppererades igår kväll och ska ev. få komma hem i morgon. Hon ksa få en stålställning som hon får gå med i 8 veckor, och så ska vi få gå på massa återbesök och så, så jag och Ebba har att göra sen på dagarna! Hon får även inte gå ut på 8 veckor, hon kommer klättra på väggarna!
Men hon klarar sig iaf <3 Det är huvudsaken!


Igår efter veterinären åkte jag och Karin till Knalleland och åt lite. Sen gick vi in till Gina Tricot och jag hitta massa nya kläder som jag köpte! Ska lägga upp en bild på de sen. Hittade världens finaste Jeansjacka som jag köpte, kan inte ha den nu, eller ju men det går ju inte knäppa den nu, men sen kommer den sitta som en smäck! 
Åkte sen till My one och köpte en leksak till Ketchup, en bollkastare som Emil tjötat om att han vill ha till Ketchup. Han fick även ett nytt läderkoppel och nya godisar. Selma fick en ny leksaksmus som hon kan leka med när hon blivit bättre och även kattgodis! :)


Igår så hade jag hur jävla ont i ryggen som helst, och hade även värkar så jag trodde det skulle sätta igång. Så vi åkte till Karin och  jag la mig i ett varmt bad. Och sen försvann både smärtan i ryggen och värkarna! 

Nu är de långledigt för min älskling så vi ska bara mysa nu och vänta på att lilla Ebbisbebbis ska komma!


Tjolavippen heeej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0