Påskhelgen

Påsk påsk, denna härliga påsk! Som jag var helt säker på att jag och Emil redan skulle ha vårat lilla barn vid de här laget. Hade planerat med henne i planen på påskafton och allt, men hon fick vara med i magen ist :)
Selma har det gått bra för. Bättre än förväntat, det var inte alls så mycket som behövdes göras när hon opererades, så blev lite billigare iaf. Hon fick komma hem På lördagen, så Karin har fått vara mamma åt henne nu ist. Eftersom hon ska ha smärtstillande plåster, medeciner och hela juxet så hade hon behövt åka dit när det är dags för oss att åka till BB, så tänkte vi att hon ändå kunde vara där tills vi har kommit hem. 
Hos Karin så slipper hon ju Ketchup nu med och så behöver hon inte springa i trappor och sånt heller. så det är bättre hon är där tills hon vant sig vid sitt paket runt foten.

På lördagen, Påskafton, så åkte vi till pappa för middag med mamma, syskonen, Gorsa och Folke. Gorsa är min faster och folke hennes gubbe. Min pappas bror var ju där så klart med, han bor ju hos pappa. Hos pappa bjöds det som vanligt på för mycket mat, så smällfeta fick vi gå där ifrån. Efter maten var det dags för påskäggsletning.
Vi fick var sitt små, Emil, jag och Viktor och Matilda och Felix fick var sitt stort, som alltid :P Pappa är så snäll som ger dom små som inte ens är hans var sina mega påskägg.
När vi kommer in öppnat vi påskäggen och jag fick 300. I emils låg bara 200, så jag började reta han för att han hade bara två hundra i sitt, då säger viktor, Men hallÅ!! Jag fick 500 !!! Snopet! ;)
Av gorsa fick jag och Emil byxor och en body till Ebbisen, och en bitleksak till henne och av mamma en fin blomma!
Av karin fick vi 5 trisslotter och ett jättefint ägg. Och av "påskharen" som Karin så fint kalla de fick vi två dubbeltriss och en bingolott.
Vi vann faktiskt 150 kr på lotterna! Det är inte vanligt att man vinner så mycket :)

Ketchup fick stanna kvar hos mamma över natten så vi kunde ha sovmorgon. Skönt!

Förrästen, på påskafton så gick vi en sväng med ketchup och när vi precis kommit hem så trodde jag lite av vattnet gick, så ringde förlossningen och frågade lite, för de kom som en liten fors, och hon sa att jag skulle avvakta två timmar och ringa upp sen. Det kom inget mer så jag sket i att ringa upp. Hon ringde mig senare vid 6 tiden och ville att jag skulle komma in på en kontroll, å vi åkte upp och gjorde en kontroll i Borås som visade att inget vatten hade gått. Det var nog bara en flytning, dom kan bli mycket tunnare när när man är i slutet och bli vattniga och komma mycket åt gången. 
Natten till Söndagen kom det ännu mer, så blev orolig igen och så kom de i flera omgångar, så jag ringde in på morgonen och fick prata med sköterskan jag haft dagen innan och hon ville vi skulle komma på en till kontroll. Vi åkte upp och preci då var läkaren tvungen att göra ett akut snitt på någon så vi fick sitta med ctg i 30 min och sen åka hem igen för att komma tbx efter tre timmar. å mycket farande till borås har de blivit de sista. Men allt åg bra ut då med.
Jag känner mig skit fjantig för att jag är så nojig, men bättre att vara äker än osäker :) 

Igår så åkte vi en sväng till mamma och hämtade Ketchup och gick en promenad i skogen, för Felix skulle visa Emil något jägartorn som skulle vara häftigt. Sen så åkte vi hem, laga mat och sånt och hade myskväll och titta på  30 grader i feb. och Firman. 

Idag var jag hos BM och magen har växt 1 cm, vilket inte jag har märkt för jag tycker den har krymt, men den har nog bara sjunkt såpass mycket så det känns så. Efter bm åkte jag till Karin en stund. Sen åkte jag hem för att ta en blöt promenad med Ketchup. Han vägrar att gå ut på baksidan och göra sina behov när de regnar så man får snällt gå en sväng med han i regnet. Vi var ute ca 40 min och jag var faktiskt torr när vi kom in igen. Hade snott Emils regnbyxor och regnjacka, hans keps och ett paraply och gummistövlar. Men magen var lite blöt då jag inte får stängt jackan även om jag tar Emils, han är ju mindre än mig i vanliga fall. ;)
Nu kom Emil hem för en stund sedan oich känner sig dålig, så jag har bäddat ner han framför tv:n :)

Idag fick Nathalie en liten söt William, så henne säger vi grattis till! Ni kan ju gissa om jag är Avundsjuk! 

Idag går jag in i vecka 42... SEGT!
Lägger in lite bilder sen från Telefonen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0