Bort med allergi!

Idag har det varit en känslosam morgon, men som tur var gick de över, jag skyller på min lilla filur i magen som gör mig lite känslomässigt laddad. :) Gick o la mig igen o sen var allt bra när jag vakna!
Mamma kom o bjöd på nybakade frallor med räkröra o källarökt skinka! Mummsigt gott var de, Vi satt o myste hela förmiddagen för att sedan gå på en nästan två timmars promenix med hundarna! Det är mysigt o vara med mamma, det var de då rakt inte förut, när man bodde under samma tak o allt. Men de var längesedan jag bodde med mamma. Herregud, jag var 15 när jag flytta från mamma, sen har jag bott där lite småsnuttar bara. Tiden går fort. Mina barn ska då rakt inte flytta när dom är 15 :) hihi, så mycket bus man hittade på då. Tur att man växer upp o blir lite klokare!
Mamma tog även med min dunjacka som jag letat efter. Den är lite större så magen får plats i vinter, för jag antar att magen kommer växa mycket mer o som det är nu kan jag precis knäppa min vinterjacka. Så i morgon får Karin ta sig an jackan för den var då inte nytvättad kan jag lova!
Sen var jag på akupunktur, ska ha min sista tid på Måndag för att sen får jag inte plats med magen, eftersom man ligger på den! :O
Efter de åkte jag till Älsklingen o pussa på han på jobbet lite, sen hem o damsuga lite i vardagsrummet. =)
Nu precis har vi tädat bort alla allergi från sovrummet. Emil är ju allergik mot hundar o hostar hela nätterna. Så vi har tagit ut täcken, madrassen, kuddarna, gardinerna o allt i tygväg up på vädring o städat från topp till tå, Inte kul när han hostar hela tiden. Vi ska skaffa oss en grind så han inte kan komma upp till övervåningen, så all allergi kanske stannar nere, inte all, men mycket. Annars måste vi kanske tyvärr göra oss av med Ketchup o de vill varken han eller jag, så vi får pröva oss fram vad gäller hunden! Ska försöka hitta en begagnad grind på Blocket i morgon eller så.
Emil! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0